onsdag den 18. juli 2012

Halvandet kilo strømper

Igår var jeg til kaffe- og strikkehygge ved Ulla. Dagen før havde hun fremvist ikke mindre end 5 par færdige strømper på sin blog og jeg spurgte hende hvor meget strømpegarn hun egentlig havde liggende. Mente selv jeg havde omkring to kilo og så meget mente Ulla bestemt ikke hun havde.......

Nu har vi talt efter - og (selvfølgelig) havde jeg ret i at hun har mere end jeg har!!! Nu skal man bare ikke gå og være skadefro over at have ret for så hævner modstanderen sig straks med at smide en ny udfordring på bordet!

Udfordringen går på at vi ikke må købe mere strømpegarn før vi har nedbragt strømpegarnslageret til maksimalt at bestå af 500 g. Jeg synes det er ondt! Og her tænker jeg ikke så meget på mig selv, som på de garnbutikker, der med denne udfordringer går glip af et salg (og jeg er både blind og døv overfor argumenter i retning af, at der næppe er nogle garnbutikker, der må dreje nøglen, blot fordi jeg ikke lægger 75 kr. for hundrede gram strømpegarn).

Men okay; jeg prøver!!! Og kan så regne ud at jeg får travlt med at få brugt mit strømpegarn (så jeg kan købe noget nyt). Status for mit strømpegarn er:
1700 gram = 34 hele ubrugte nøgler

Ialt 335 gram rester

Godt igang med et par strømper, så snart er lageret
nedbragt med ca. 65 g. Hm, som om det batter ret meget i
regnskabet....
Altså, alt i alt 2 kg og 35 g. Vi tæller kun det almindelige tynde strømpegarn med en løbelængde på ca. 210 m. Og vi må selvfølgelig strikke hvadsomhelst af garnet, men jeg vil nu hovedsageligt strikke strømper - så nu skal jeg bare lige strikke halvandet kilo strømper!!!

Og nu sidder der jo nogle derude og tænker "ha, 2 kg strømpegarn......amatør!!". Jeg ved der er nogle, der har fem-ti-tyve kg strømpegarn liggende :-). Hvor meget har du?

20 kommentarer:

  1. Hvad piver du så for Lea, herregud 1,5 kg før du må købe nye farver. tænk på hele min familie der er nød til at gå med lime farvede strømper. før jeg kan komme mit garn til livs. hvis jeg da ikke bliver budt på kaffe og kan komme af med noget af det til en værtindegave :-)

    kh

    Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg inviterer dig ikke på kaffe før jeg er sikker på at du har brugt det neon-lime eller foræret det til en anden, der intetanende har inviteret dig på kaffe :-)

      Og jeg må da godt pive lidt.....halvandet kilo strømper!!! Det kommer til at vare evigheder før jeg igen må købe strømpegarn!!! Piv, hulk, suk!

      Slet
  2. Ha Lea, der tror jeg nu ikke, jeg kan være med, selv om jeg gik alle gemmerne igennem...
    Det er jo egentlig heldigt så, at sommeren er så kold, for strømper kan man bruge hele året (med mindre man er så stædig, at man ikke vil gå med strømper i juli).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jo, AC, man tror ikke man har så meget, men det er utrolige mængder, der kan putte sig i gemmerne :-)

      Ja, uldne strømper er vist efterhånden til helårsbrug med det vejr vi har. Jeg vil helst ikke have strømper på fra april til oktober, men må indrømme at selv i juli må jeg indimellem tage et par på om aftenen!

      Slet
  3. Hej Lea. Jeg har lige talt mit strømpegarnlager op og jeg har 3700g, men jeg har også en strikkemaskine så det er hurtigt at strikke et par strømper. Jeg har netop her i formiddag fået ryddet op i mit garn så det var hurtigt talt op.

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he, 3700 g strømpegarn!!!! Der er sørme til mange strømper!

      Jeg har ikke forstand på strikkemaskiner, men hvis jeg havde en kunne jeg nok hurtigt få bugt med en del af lageret - og så bare hyggestrikke et par på strømpepinde i ny og næ!

      Slet
  4. Jeg har nok knap så meget strømpegarn som dig Lea:-) Smilede meget over de halvanden kilo strømper:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Suk, ja, halvandet kilo strømper.... Men det er næsten nemmere at overskue end antallet af strømper der kan strikkes af de halvandet kilo! Det kan jo blive et foruroligende højt antal!!!

      Slet
  5. Hmmm, jeg har vist 3-4 kilo kommende strømper. Men jeg har købt det hele på tilbud rundt omkring, så prisen pr. 100 g. ligger omkring 40 kr i snit. Derfor må jeg godt!! Som om !!

    SvarSlet
    Svar
    1. He, he, god fornøjelse med de 3-4 kilo strømper :-) Har du prøvet at regne ud hvor mange par der kan blive af det?

      Jeg kan virkelig godt lide dit argument om at når bare det er billigt nok, så er det ok :-) Den har jeg også selv brugt! Men nu må jeg så ikke (og det er altså svært at gå forbi når man finder strømpegarn i lækre farver).

      Slet
  6. så meget strømpegarn har jeg nu ikke, men jeg er heller ikke lige den store strømpestrikker det keder mig lidt men har da fået lovet ungerne at strikke nogen til dem til vinter så må nok snart igang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes heller ikke det er vildt spændende at strikke strømper, men det er til gengæld hyggeligt!!!

      Kan du ikke strikke nogle til ungerne på din strikkemaskine?

      Slet
  7. Det bliver pludselig så konkret. Tror ikke jeg har lyst til at veje mit strømpegarn...

    God fornøjelse - der bliver ikke mange i din omgangskreda, som fryser om tæerne til vinter, hihi!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, ha, Berit; det må betyde at du har meget!!!

      Næh, altså, du må ikke glemme at jeg ikke er så flink til at strikke til andre!!! De halvandet kilo strømper er sørme da til mig selv :-)
      Ah, måske strikker jeg lige et par eller to i str. 1 år - det kan jeg nok lige overkomme og så kan jeg da hjælpe den lille niece til at holde fødderne varme! De voksne kan bare lære at strikke selv!!!

      Slet
  8. Jeg er heller ikke meget for at give et bud, men det er mere fordi det tager for lang tid at tælle op ;-)

    Lea, Lea - sikke mange dejlige hjemmestrikkede strømper I får i jeres familie - 1,5 kg er jo ret beset en del par - jeg siger bare: God fornøjelse og pas på og lad nu være med at rode dig ud i flere provokationer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu bliver jeg for alvor nysgerrig, Lene :-) Det tog mig mindre end 3 minutter at tælle de 2 kg og 35 g op!!! Ser lige for mig at du begynder at tælle og tyve minutter senere er du kun halvvejs :-)

      Jeps, jeg får mange dejlige hjemmestrikkede strømper og med lidt held kan jeg måske overkomme at strikke et enkelt par til Kvik; bare for at kunne sige at jeg da også strikker til min mand :-) Nå, ja, og så et par eller to til min lille niece; str. 1 år kan jeg vel hurtigt strikke! Det batter bare ikke i regnskabet!!!

      Slet
  9. Du glade kineser - du slår bestemt mig med flere længder.
    jeg har nogle få nøgler - 3-4 stykker, gætter jeg på. Mit lagergarn er uld og bomuld til trøjer, og det har jeg til gengæld rigtig meget af.
    Du skal da have produceret nogle strømper, før du igen kan slippes løs i garnbutikkerne ;o)
    god fornøjelse med det.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er uhyggeligt svært at lade være med at købe strømpegarn.....

      Men jeg skal vist bare være glad for at det kun er strømpegarn, det gælder! Må hellere afstå fra at tælle mit supersoft & andet uld!!!!

      Slet
  10. Det er da en sjov udfordring, god fornøjelsemed strømpestrikkeriet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)

      Jeg vil så gerne have mange strømper, men det kniber jo med at få dem strikket...... Nu VIL jeg dog igang for alvor!

      Slet